Bonusles Kids Inspiratie

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

BONUSLES: Kinderkleding Inspiratie

Omdat sommige van jullie graag een kinderkledingcollectie op willen ontwerpen (of hier misschien nog over twijfelen)., zal ik bij sommige lessen extra informatie over het ontwerpen van kinderkleding toevoegen.

In kinderkleding heb je namelijk met wat extra dingen te maken, zoals pasvorm en wetgeving. Ook hier ga ik je tijdens deze lessen doorheen loodsen!

Heb je geen interesse in kinderkleding, dan kun je ervoor kiezen om deze video’s over te slaan.

Kids Fashion Trends (3 minuten)

In deze video laten ze zien hoe bepaalde trend voor volwassenen worden vertaald naar kindermaten.

Fashion Sense (3 minuten)

In deze video zie een een kidswear design director aan het woord ober hoe een kinderkledingcollectie tot stand komt.

Canva Informatie

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

Werken met Canva

Bij het presenteren van jou concept en ideeën helpt het als het er mooi en overzichtelijk uit ziet.

Een simpel programma om jouw ideeën om te zetten naar een visueel spektakel is Canva.

Je kunt hier diverse layouts pakken en plaatjes bewerken. Canva maakt het eigenlijk mogelijk om zelf zonder grafisch ontwerper mooi beeldmateriaal te maken.

Ik gebruik ook vaak Canva om mooie plaatjes te maken voor social media.

Ga naar Canva

Uitgebreide uitleg Canva (15 minuten)

Dit is een hele uitgebreide instructie video over de meeste functies in Canva. En hoe je dit kunt toepassen voor wat jij wilt.

Uitleg presentatie's maken in Canva (5 minuten)

In Canva kun je ook heel mooi presentaties maken. Daardoor ziet jouw concept er snel professioneel uit en word het makkelijker om mensen te overtuigen van jouw plannen.

Voorbeeld Concept

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

Voorbeeld Concept

Download:

Preview Zeeman Winter 2010

Dit is een trendconcept (hier Preview genoemd) voor Zeeman TextielSupers voor Winter 2010-2011.

Deze presentatie is waarschijnlijk in zomer 2009 gemaakt.

Wij maakten deze rapporten na ons grondig onderzoek door middel van shoppings in binnen en buitenland en het analyseren van trendforcasts, gecombineerd met de kennis over onze doelgroep en eerder goed verkochte producten.

Elke inkoper (in die tijd waren dit er 8) kreeg tijdens een uitgebreide presentatie dit rapport. Zodat elke collectie de juiste kleuren en sfeer op het juiste moment in de winkel leverde.

Hierin kun je goed terugzien dat er voor diverse doelgroepen een eigen collage, kleurkaart en instructies gemaakt werden.

Tevens werd er veel gewerkt met steekwoorden en omschrijving zodat het hele team wist wat de bedoeling was van een bepaald thema.

Ook zijn er duidelijke kleurkaarten aangegeven. In dit geval opgedeeld in 2 kleurkaarten  per thema.

Inspiratie Les 3

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

Inspiratie

Bij elke les vind je één of meer inspiratie video’s die een aanvulling zijn op de lesstof.

Emotive Fashion - Michelle Lesniak (15 minuten)

Heldere lezing over waar Michelle als modeontwerper haar inspiratie vertaalt naar een concept en vervolgens gebruikt in haar samenwerkingen met anderen.

Brainstorm ideeen (4 minuten)

Creative Thinking (14 minuten)

Downloads Les 3

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

Downloads

Lesboek Les 3

Download hier jouw lesboek. Hierin in staan alle lesstof uit de video omschreven. Dit boek kan je ondersteunen tijdens het maken van de opdrachten. Je kunt dit lesboek lezen via je laptop, tablet of telefoon. Maar je kunt er ook voor kiezen om het uit te printen.

Werkboek Les 3

Download hier jouw werkboek. Hierin in staan alle opdrachten voor deze les. Print deze uit zodat je het werkboek kunt invullen.

Videoles 3

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

Videoles 3 - Het concept (10 minuten)

Ja je ziet het goed; deze week maar één video van mij, maar bomvol belangrijke informatie!
Daarnaast vinden ik jullie waanzinnig veel huiswerk in het werkboek deze week! Succes!

Les 3 – Het Concept

Sorry, je hebt geen toegang tot deze cursus.

Les 3 – Het Concept

Nu is het tijd om alle informatie die je de afgelopen weken hebt verzameld samen te voegen tot één duidelijk verhaal. Het moet zo duidelijk zijn dat iemand die jouw idee niet kent en geen research heeft gedaan snapt hoe jouw ontwerpen eruit gaan zien als jij klaar bent.

Heel veel succes met de les van deze week!